St. Michael's Mount, Kornwalia, UK 2009

St. Michael's Mount, Kornwalia, UK (2009)

Nazywam się Paweł Kata i mam 32 lata. Przygodę z programowaniem zaczynałem w wieku około ośmiu lat od przepisywania i modyfikowania listingów publikowanych w Bajtku. Opanowałem dzięki temu języki BASIC oraz Simons' BASIC na komputerze Commodore 64.

Gdy udało mi się zdobyć Amigę 500, wciągnąłem się na krótko w programowanie w języku AMOS. Kilka lat później, na pierwszym komputerze klasy PC (Pentium 100) zafascynowany znaną grą Gorillas wróciłem do programowania w BASIC’u (konkretnie w MS QBasic).

Na kółku informatycznym, jeszcze w szkole podstawowej, miałem styczność z językiem Turbo Pascal, dzięki któremu zrozumiałem zasady programowania proceduralnego. Potem, zafascynowany ówczesną demosceną, przeskoczyłem na krótko na Assembler, by – zniechęcony olbrzymimi nakładami pracy na stworzenie czegokolwiek sensownego w tym języku – zająć się C, a krótko potem C++.

Tych języków trzymałem się najdłużej, przechodząc z czasem z programowania „dosowego” na środowiska RAD (Borland C++ Builder). Szybko opanowałem tworzenie aplikacji działających w systemie Windows. Wraz z wprowadzeniem do użytku platformy .net, zainteresowałem się językiem C#, którym posługiwałem się programując moje „okienkowe” projekty.

W roku 2009, zafascynowany możliwościami telefonu iPhone, zainwestowałem pieniądze oraz czas w sprzęt, software i wiedzę, by móc tworzyć aplikacje na tę platformę. Zrozumienie i przyzwyczajenie się do – moim zdaniem – dziwnej składni języka Objecitve-C zajęło mi kilka tygodni. Od tamtej pory opublikowałem w AppStore ponad 15 swoich i drugie tyle aplikacji dla moich Klientów, z których dziś korzystają dziesiątki tysięcy użytkowników z całego świata.

W chwili obecnej rozwijam swoje umiejętności podczas pracy nad kolejnymi projektami. Jestem również otwarty na propozycje współpracy z osobami i firmami potrzebującymi specjalisty, kto zrealizuje ich projekt.

Sprzęt, którym dysponuję:

  • MacBook Pro Retina 15″ Late 2013, OS X Yosemite,
  • iPhone 3GS, iOS 6, 16GB.
  • iPhone 5, iOS 8, 16GB.
  • iPhone 6, iOS 8, 64GB.
  • iPad 2, iOS 8, 32GB.

Narzędzia, z których korzystam przy pracy:

  • AppCode – wysoce wydajne środowisko programistyczne do tworzenia aplikacji na platformę Mac, iPhone oraz iPad,
  • XCode – służy mi głównie do projektowania interfejsów aplikacji,
  • Pixelmator – zaawansowany program graficzny, stanowiący alternatywę dla Photoshopa,
  • Sketch – świetny program do grafiki wektorowej, zastępnik Adobe Illustrator,
  • Paint Code – narzędzie do zamiany grafiki wektorowej na kod źródłowy,
  • Balsamiq Mockups – jedno z najlepszych obecnie narzędzi do prototypowania interfejsów,
  • MindNode Pro – aplikacja do tworzenia map myśli, idealnie sprawdzająca się przy projektowaniu aplikacji,
  • Screenflick – doskonały program do przygotowywania screencastów, prezentujących możliwości tworzonych aplikacji,
  • Tyme – narzędzie do mierzenia czasu pracy nad projektami.

Poza programowaniem interesuję się także rozwojem osobistym i filozofią minimalistyczną. Lubię też czytać książki o mało popularnej tematyce inżynierii stylu życia. Ostatnio przeczytałem The Art of Non-Conformity Chrisa Guillebeau i serdecznie ją polecam. Moim hobby jest karciana gra kolekcjonerska Magic the Gathering, a w szczególności format EDH. Lubię również od czasu do czasu pograć w gry komputerowe, głównie w RPG (seria Fallout, Wasteland, Wiedźmin) i FPP (Half Life 2, Bioshock).

Jesteś zainteresowany współpracą? Skontaktuj się ze mną.